Algemene voorwaarden dienstverlening dierenoppas
“De Vrolijke Neusjes”
Partijen komen overeen als volgt :
1. ALGEMENE BEPALINGEN
· De hierna vermelde voorwaarden zijn op iedere opdracht van toepassing.
Afwijking van deze algemene voorwaarden is alleen mogelijk indien dit schriftelijk door De Vrolijke Neusjes en de klant is vastgelegd en ondertekend.
· De Vrolijke Neusjes behoudt zich ten allen tijde het recht voor een opdracht te weigeren.
2. VERBINTENISSEN VAN DE VROLIJKE NEUSJES
· De Vrolijke Neusjes verplicht zich tot verzorging van de huisdieren (eten geven, water verversen, medicatie geven indien nodig, bak proper maken, spelen en knuffelen) voor de periode & frequentie die vastgelegd is in de dienstverleningsovereenkomst.
· De Vrolijke Neusjes zal met de hoogste verantwoordelijkheid met de huissleutels van de klant omgaan (niet dupliceren, niet voorzien van gegevens klant, zorgvuldig bewaren). De Vrolijke Neusjes retourneert de huissleutels ten allen tijde op eerste verzoek van de klant. Na afloop van de opdracht, zal de huissleutel worden geretourneerd aan de klant, tenzij anders is overeengekomen. Van verlies of diefstal van de huissleutel zal de klant onverwijld in kennis worden gesteld. De Vrolijke Neusjes is niet aansprakelijk voor eventuele gevolgschade hiervan (te denken valt aan ontvreemding van eigendommen uit huis door oneigenlijke verkrijging van toegang tot de woning). Bij overdracht van de huissleutel wordt een ‘sleutelcontract’ opgemaakt en ondertekend door beide partijen.
· De Vrolijke Neusjes zal bij vaststelling van ziekte/ongeval van huisdieren eerst contact opnemen met de klant of contactpersoon voor overleg. Indien er, na herhaalde pogingen, geen contact tot stand komt, is De Vrolijke Neusjes gerechtigd naar eigen inzicht te handelen. In geval van een levensbedreigende situatie voor het huisdier zal De Vrolijke Neusjes zo snel mogelijk een dierenarts raadplegen en bezoeken indien nodig. Contact met de opdrachtgever zal dan achteraf plaatsvinden. Kosten van de dierenarts, alsook extra kosten gemaakt door De Vrolijke Neusjes, zijn voor rekening van de opdrachtgever.
· De opdracht is eerst teneinde nadat De Vrolijke Neusjes een thuiskomstbericht (telefonisch, per sms of e-mail) heeft ontvangen van de klant. Zonder bericht wordt de opdracht voortgezet. De daarvoor verschuldigde vergoeding dient achteraf door de klant te worden voldaan.
· In geval De Vrolijke Neusjes door onvoorziene omstandigheden (ziekte of calamiteit) niet in staat is de toekomstige opdracht uit te voeren, zal De Vrolijke Neusjes in overleg treden met de klant of de opdracht door De Vrolijke Neusjes wordt overgedragen zal worden aan een betrouwbare vervanger. Indien de klant hiermee niet akkoord gaat en zelf een andere oplossing zoekt, heeft hij het recht de opdracht kosteloos te annuleren.
· De diensten dierenoppas worden bepaald door de dienstverleningsovereenkomst, waarbij deze voorwaarden als geldige bijlage wordt toegevoegd.
· De Vrolijke Neusjes respecteert de wetten op het dierenwelzijn en zal ten alle tijden deze promoten en aanklagen indien ze niet opgevolgd worden.
3. VERBINTENISSEN VAN DE KLANT
· De klant vult het inschrijvingsovereenkomst oprecht en waarheidsgetrouw in.
· Wanneer de klant foutieve informatie verstrekt, is de klant verantwoordelijk voor de daaruit voortkomende schade.
· De klant verzekert het dier tegen alle mogelijke risico’s, en kan hiervan een verzekeringspolis voorleggen (bv. familiale verzekering) indien De Vrolijke Neusjes hiernaar vraagt.
· De klant zorgt ervoor dat de diensten door De Vrolijke Neusjes kunnen uitgevoerd worden zoals voorzien op het dienstverleningsovereenkomst. De klant zorgt ervoor dat het dier op de juiste tijd op de afgesproken plaats is, dit op een zodanige manier dat de dienst kan verleend worden.
· De klant voorziet alle benodigdheden om de oppastaak goed te kunnen volbrengen. (Eten, medicatie, kattenbakvulling, kuisproducten/stofzuiger, afvalzakjes...) Indien er iets te kort is dan zijn deze extra kosten steeds voor de klant en worden deze na de oppas verrekend. Overzicht van de extra kosten worden voorgelegd door De Vrolijke Neusjes.
· Het paspoort van het dier moet op een zichtbare plaats aanwezig zijn in de woning.
· Zowel de woning als de dieren moeten in goede en gezonde staat verkeren bij aanvang van de oppas. Dit wil zeggen dat de dieren moeten gehouden worden volgens de wettelijke normen. Ook moeten de dieren hun verplichte vaccinaties, ontwormingen en ontvlooiingen krijgen.
· Indien er een derde persoon aanwezig zal zijn tijdens de oppastaak, dient de klant deze op de hoogte te brengen van de aanwezigheid van de oppas, alsook dient de eigenaar de oppas op de hoogte te brengen dat er een derde persoon aanwezig zal zijn. Dit kunnen familieleden, vrienden, poetsvrouw,... zijn.
· Bij een reservering voor dierenoppas brengt de klant bij ziekte of loopsheid van het dier zo vlug mogelijk De Vrolijke Neusjes op de hoogte.
4. ANNULERING OVEREENKOMST
· De klant kan de opdracht tot 14 dagen na de dag van reservering kosteloos geannuleerd worden. Bij een latere annulering is tot 7 dagen voor aanvang van de opdracht 50 % van het totaalbedrag verschuldigd.
· Er is geen annulering mogelijk vanaf 7 dagen voor de opdracht tot aanvang van de opdracht.
5. BETALING
· Behoudens andersluidend akkoord, zal 50% van de overeengekomen prijs dienen betaald te worden 14 dagen voor de aanvang van de te verlenen diensten, via een overschrijving. De dienstverlener maakt een voorschotfactuur op bij het ondertekenen van de dienstverleningsovereenkomst.
· De resterende 50% van de overeengekomen prijs, en eventuele extra kosten, worden ten laatste 14 dagen na het beëindigen van de dienstverleningsovereenkomst betaald aan De Vrolijke Neusjes (een eindfactuur wordt opgemaakt).
· Indien de klant de voorschotfactuur niet tijdig betaalt, heeft De Vrolijke Neusjes het recht om de opdracht niet aan te vatten.
· Hierbij ook vermelding van de factuurvoorwaarden van De Vrolijke Neusjes:
Elk protest tegen de factuur moet op straffe van verval binnen 10 dagen na de factuurdatum per aangetekende brief worden medegedeeld. Na deze termijn erkent de ontvanger van de factuur onherroepelijk zowel de factuur als de verrichte prestaties. Elke factuur die niet op de vervaldag is betaald brengt van rechtswege en zonder ingebrekestelling een intrest van 1,5% per maand op. Indien de factuur niet op de vervaldatum betaald is zal de klant, tevens van rechtswege en zonder ingebrekestelling, een forfaitaire schadevergoeding verschuldigd zijn van 10% van het niet betaalde factuurbedrag met een minimum van € 50,00. Ingeval van betwisting zijn uitsluitend de rechtbanken van Oudenaarde bevoegd. In voorkomend geval, de vrederechter van het kanton waarbinnen de maatschappelijke zetel van de verkoper gelegen is, en alleen het Belgisch recht is van toepassing.
6. AANSPRAKELIJKHEID
· De Vrolijke Neusjes kan niet aansprakelijk gesteld worden voor schade (waaronder diefstal en inbraak) aan de woning van de klant tijdens diens afwezigheid.
· De Vrolijke Neusjes kan niet aansprakelijk gesteld worden voor overlijden of ziekte van huisdieren van de klant voor, tijdens of na afloop van de opdracht.
· De Vrolijke Neusjes kan niet aansprakelijk worden gehouden voor eventueel weggelopen huisdieren van de klant. De hond wordt niet losgelaten op open terreinen zonder uitdrukkelijke toestemming van de eigenaar. Mocht uw huisdier tijdens het uitlaten of oppas weglopen dan zal De Vrolijke Neusjes al het nodige doen om uw huisdier terug te vinden zonder hiervoor echter verantwoordelijk gesteld te kunnen worden.
· De Vrolijke Neusjes kan niet aansprakelijk worden gesteld voor besmetting van huisdieren van de klant met vlooien en/of wormen, dan wel ziektes.
· De klant is ten allen tijden aansprakelijk voor materiële en immateriële schade die huisdieren van opdrachtgever toebrengen aan personen, dieren of (andermans) eigendommen, ook tijdens afwezigheid van de klant. De klant dient hiervoor een geldige verzekering te hebben.